Rit op de dromedaris toch nie heel comfortabel! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Babette Vrolijk - WaarBenJij.nu Rit op de dromedaris toch nie heel comfortabel! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Babette Vrolijk - WaarBenJij.nu

Rit op de dromedaris toch nie heel comfortabel!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Babette

03 November 2008 | Burkina Faso, Ouagadougou

Wat een week was het weer!! Als eerste ben ik blij te lewen op mijn site dat iedereen het eens is met de doelen die ik heb gekozen voor het geld!! Het was uiteindelijk zoveel geld en om dat zo efficient mogelijk te besteden is nog best moeilijk! Ik heb er zelf ook nog steeds een heel goed gevoel over en ga donderdag met mama naar Monique toe zodat mama ook alles kan zien!

Verder ben ik net terug van 5 dagen reizen in het noorden van Burkina! We hebben met 5 meiden en chauffeur een roadtrip gemaakt, iets anders dan die van Trega Noud;)
We zijn vertrokken richting Gorom Gorom waar we een nacht in een hotel hebben doorgebracht, er was eigelijk geen stroom dus eten in het donker en slapên in de hitte! Gorom staat in het noorden bekend om de donderdag markt en die hebben we dus bezocht en helemaal leeg geshopt! Ik mag dan wel heel goed sociaal bezig zijn maar mijn shop karakter is moeilijk te verbergen als het relatief eigelijk niks kost! Buiten de leuke souvenirs was het een prachtig gezicht, mensen komen namelijk van heinde en ver om hun spullen te verkopen; zelfs lopend uit Mali!!! Wat een kleuren, mensen en standjes! Daarna zijn we per dromedaris vertrokken richting een zandduin aan het einde van de dag! De rit duurde 2 uur maar kan je vertellen dat dat lang duurt op een galopperende dromedaris met een hout zadel!!! Maar wederom; mooie zakkende zon en prachtige omgeving! Aangekomen op de duinen snel klaargemaakt voor de nacht want om 6 uur in het hier donker! Maaltijd werd gemaakt door gids en was heerlijk!Met zn allen uit een grote bak met je handen eten is ook een ervaring! Verder snel gaan slapen, voor zover dat lukte want we sliepen op een harde mat in de kou, echte kou!! Ook zwermde de hele nacht muggen om ons heen, totaal ingepakt en mijn doek als een burka om mijn hoofd gaf eindelijk het idee dat je veilig kon gaan slapen! Na vele toernooien met mijn hockey team kon ik de harde grond beter hebben, was fijn!
Maar goed, de opgaande zon en alle gemaakte fotos maken echt alles goes! Na een simpel ontbijt weer terug voordat het te warm werd! Echt wat deed mijn kont zeer na afloop!! Het was het allemaal waard; dit ga je echt nooit meer doen! Maar het rijden op die beesten, zelf besturen jaja en de omgeving was echt super!

Daarna de auto ingestapt en op naar nog iets meer noorden in Oursi waar we na een kleine rondleiding heerlijk buiten op een matras hebben geslapen in de buitenlucht maar met muskieten net!!Onder de prachtige sterrenhemel!!
Dit waren toch echt de hoogte punten van de hele reis!

Daarna weer terug afgezakt via Dori en Bani, waar hele oude moskeen staan en nog een nachtje in Kaya waar ze bekend staan om het leer! Ook daar dus mooie souvenirs in geslagen en gekeken naar de bewerking van het leer! Na al die dagen simpel leven en rijst en spagetti zijn we in Kaya bij een hotel gaan eten!! Wat was dat een opluchting!! Iedereen heeft echt zitten kwijlen bij de lekkere stukken vlees!! Bij thuiskomt had ik me erg verheugd op een lekkere douche maar bleek er ineens geen water meer te zijn....dus maar weer met een emmertje...

Vandaag ga ik mama ophalen en kan niet wachten om alles te laten zien, aan een week zullen we eigelijk niet genoeg hebben!

Bedankt voor alle lieve reacties! Heel fijn om te lezen, geniet van de mooie fotos en ik ben snel weer thuis!!

Dikke kus!

ps papa heb je mijn sms ontvangen? We zitten nu op hetzelfde continent...

  • 03 November 2008 - 09:33

    Nico:

    Lieverd! Wat heerlijk te lezen dat je het zo goed hebt! Ik vind dat je echt fantastische doelen hebt gevonden die op langere termijn zullen helpen! Je bent nu de lokale buurtheldin! Echt goed dat je ook gewacht hebt met uitzoeken tot je er zeker van was! Ben trots op je!!
    Veel plezier met je mama! En tot snel!! Paar weekjes nog!!
    Dikke kus, Nico

  • 03 November 2008 - 10:25

    Manon:

    Ha Babs! Geweldig dit allemaal.Moet de hele tijd denken "Waar kleine meisjes groot in kunnen zijn...". Echt helemaal Wauw!! Ben ook blij dat Tanja nu een weekje bij je is. Lekker genieten samen!
    Knuf, Manon

  • 03 November 2008 - 10:26

    Jolijn:

    hey babs
    hoe gaaf klinken al jouw verhalen. krijg spontaan zin om ook zo'n reis te ondernemen.
    geniet lekker met je mamsie.
    ik vind het echt heel goed wat jij allemaal doet!
    kus jolijn

  • 03 November 2008 - 16:19

    Julie:

    Hey Lieve Bab! Wat een top verhaal weer en hele mooie foto's. Heel erg veel plezier met je moeder nu! Geniet er goed van!
    Tot snel meissie!
    XXX

  • 03 November 2008 - 19:50

    Brit:

    Lieve Babette! Wat een supermooie foto's weer en wat een leuke verhalen! Ik blijf ze echt volgen! Wel super indrukwekkend allemaal wat je meemaakt! Leuk dat je dat zometeen ook met je moeder kunt delen! Geniet ervan en hopelijk tot snel!! Dikke kus

  • 03 November 2008 - 22:37

    Andrea:

    Ik kan maar één ding zeggen... WOW!
    x

  • 04 November 2008 - 08:01

    Renee:

    Wat een verhalen weer... Echt helemaal geweldig. Vooral dat slapen onder de sterren. Veel plezier met je moeder. Tot snel. x

  • 04 November 2008 - 20:17

    Jaap:

    Hey B, sms ontvangen en terug gesmst, maar werkt zeker niet. Vanuit Zuid Afrika veel liefs en geniet van de laatste weken en van het bezoek van mama!

  • 05 November 2008 - 21:27

    Joost En Marion:

    He he we zijn eindelijk bijgelezen en gekeken.Werd wel tijd !!
    Fantastisch wat je allemaal doet en meemaakt. Is Tanja goed aangekomen en haar reis goed verlopen ? Wat zullen jullie genieten samen en jij kan je leventje delen voor een korte tijd.Veel L aan Tanja en voor jouw een omhelzing.Veel strekte en succes met je enorme takenpakket.

  • 11 November 2008 - 14:13

    Stephanie:

    Stoffige lokalen, kloofjes in handen, droge lippen, drukke kinderen door somber weer, proefwerken nakijken, proefwerken maken, normering bepalen, straf uitdelen en ontvangen, orde in de chaos scheppen, kortom: het is hier zo zo. Als ik naar jouw foto's kijk, word ik zo ontiegelijk, stikjaloers! Zon, mooie landschappen, avontuur, goedkoop winkelen.... ik neem ook een sabbatical volgend jaar! HA!

    Voorts: geen commmentaar
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Ik ga voor drie maanden naar Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in een weeshuis. Gedurende deze periode zal ik bij een gastgezin verblijven en jullie op de hoogte houden van deze spannende tijd!

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 26979

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 23 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: