Mama in Burkina!! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Babette Vrolijk - WaarBenJij.nu Mama in Burkina!! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Babette Vrolijk - WaarBenJij.nu

Mama in Burkina!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Babette

11 November 2008 | Burkina Faso, Ouagadougou

Zoals al menigmaal op de site heeft gestaan was het afgelopen week eindelijk zover en stond mijn eigen mammie op Ouaga airport!!! Na al die tijd hier toch heerlijk om een week je eigen moeder om je heen te hebben!!
Voor mij een hele luxe week en lekker in hotel blijven slapen, met lekker bed, afrikaans schone badkamer en airco! Maar het fijnste was nog het ontbijt: na 10 weken stokbrood kregen we zowaar een croissant en pain au chocolat met jus!
Na de eerste schrik van de warmte en alles wat hier eigelijk anders gaat en is dan thuis zijn we de belangrijkste punten hier in Ouaga afgegaan: natuurlijk langs mijn burkinabese ouders, het weeshuis, het zwembad bij de USA ambassy en de restaurants in centre ville. Dat was allemaal super leuk dat mama alles kon zien wat ik hier doe en meemaak!
Ook hebben we nog twee dagen doorgebracht in Po, net bij de grens met Ghana, om mama het echte afrika te laten zien! Daar hup op de brommer en 30 km rijden over stofwegen naar Tiebele waar tradioneel beschilderde huisjes staan! Persoonlijk vond ik de tocht er naar toe crossend door het landschap leuker maar was een speciale ervaring! Geslapen in het beste hotel in de stad, dat na 3 jaar nog steeds in verbouwing is...Tandenpoetsen en voeten wassen ging hier ongewild tegelijk omdat de wastafel lekte en als je wilde doortrekken moest aan een magic touwtje ergens trekken....hhmmm heel interessant!

Gelukkig woonde de twee zussen van mijn burkinabese moeder daar en hebben zij ons twee dagen rondgereden want er waren geen taxis...super goede gidsen hadden we dus! Die hebben ons meegenomen naar een lokale Maquis, eetgelegenheid, waar de muziek op Alla (voor de niet kenners = hard!) niveau stond! Wij ook nog vereerd werden met het gezelschap van de lokale dj die maar gelijk mee at, wat hebben die djs toch;) Na bijna 2 uur wachten kregen we dan, al bijna half doof, een grote schaal met stukken kip en een schaal frieten!Even handen wassen en eten maar met je handjes! Nou mama petje af want dit was wel heeeel echt afrika!!

Verder hebben we in Ouaga nog het buurt centrum bezocht wat ik met behulp van de Rotary Scheveningen kan gaan helpen met het opleiden van 15 jongeren die nog niet naar school zijn geweest. Deze jongeren zijn te oud om nog naar een echte school te mogen maar kunnen dus nog niet lezen en schrijven... We gaan ze het eerste jaar financieel steunen met schoolbanken, schoolbord, schriften en andere benodigdheden. Kregen een hele officiele uitleg en moest ook mama nog even wat zeggen! Verder heel leuk door de kids ontvangen met dans en zang! Heel speciaal!!

Verder vlogen de dagen natuurlijk voorbij! We hebben nog de SIAO bezocht, een 2 jaarlijks art festival waar mensen uit alle streken hun spullen verkopen! Van kettingen, tafelkleden, maskers tot koekjes, alles wat daar te krijgen! Goed om de souvenirs nog even aan te vullen:)

Mama heb ik gisteravond laat helaas weer af moeten zetten op t vliegveld, gelukkig vlieg ik er zelf de 22ste achteraan!! En dankzij mijn lieve mama hoef ik niet meer alleen vanaf Parijs met de trein naar huis maar vlieg ik lekker door naar Amsterdam!!!Ik kom dan op zondag ochtend vroeg aan en kan dan gelijk door, in een voorverwarmde auto hoop ik, naar huis!!

Maar eerst hebben we nog een heerlijke week Ghana te gaan! Morgen tegen 8 uur vertrekken we met 5 meiden met de bus, 20 uur durende trip, naar Accra! Vanuit daar zullen we via de kust, strand strand strand, langs de europese forten terug keren via Kumasi. Super leuk, gezellig, relaxed en interessant!!

Helaas kan ik er nu geen fotos op zetten want zit in een dramatisch internet cafe zonder usb poort, hoe bestaat het...Die komen volgende week met de fotos van Ghana!

Veel liefs en dikke kus uit Burkina!! Ik lees nog steeds met veel liefde alle berichten, super leuk!

XX

  • 11 November 2008 - 17:51

    Marjolein:

    Hi lieve Babette, kan me helemaal voorstellen dat het heerlijk moet zijn om je mamma weer om je heen te hebben! Je avonturen blijven een feestje om te lezen. Ik zie uit naar het moment dat je weer terug bent en ik je live verhalen mag horen! Geniet er nog even van en heel veel liefs, ook van Niek, Lein.

  • 11 November 2008 - 18:57

    Zoomie Arderne:

    Hi Badette, your dad is here good luck from all the arderne from
    St Francis.

    All regards from the ardernes!

  • 11 November 2008 - 19:02

    Manon:

    Ha Babsje,
    Wat fijn dat je dit alles hebt kunnen delen met Tanja! Het is heel belangrijk dat iemand van wie je houdt dit ook allemaal in werkelijkheid ziet en dat je je verhaal aan haar/hem kwijt kunt. Wij staan allemaal aan de zijlijn, vol respect en bewondering, maar al lezen we jouw uitgebreide verslagen, we hebben niet het flauwste benul... Ik ben echt heel blij dat Tanja bij je is geweest! Echt super en heel erg belangrijk!! Geniet van Ghana, geniet van deze laatste dagen. Ik hoop je snel in Nederland te zien (wij plannen 2e helft jan. in NL op verlof te komen). Kus, Manon

  • 11 November 2008 - 21:20

    Jolijn:

    hey babs
    wat leuk dat je zo genoten hebt met je mamsie, en lijkt me idd helemaal top om haar een beetje te kunnen laten inzien wat jou daar zo allemaal bezig houdt.
    hier is t inmiddels steeds kouder en natter aan het worden, dus die warmte klinkt lang zo gek nog niet.
    groetjes jolijn

  • 12 November 2008 - 06:25

    Noortje:

    Gaaf dat je mama is langsgekomen; erg leuk om te laten zien hoe je daar leeft :-) Geniet ervan in Ghana en natuurlijk van je laatste weken in Afrika! liefs

  • 12 November 2008 - 09:21

    Maaike :

    He lieve babetje,

    Ik begin je zo langzamerhand wel een beetje te missen dus fijn om te horen dat je binnenkort weer naar huis komt. Wat fijn dat je mama is geweest en dat je alles hebt kunnen laten zien. verheug me al op je thuiskomst met alle verhalen, foto's enz. Geniet nog even van de zon en al het moois en een dikke kus van mij en Gees. X

  • 12 November 2008 - 09:53

    Birke:

    Hey Babette,
    Super gezellig dat je mama er was !!! geniet van je laatste weken in Burkina,
    tot snel

  • 12 November 2008 - 14:28

    Janneke:

    Wat fijn om te lezen dat je moeder ook alles heeft kunnen zien. Het delen is zoooooooooo fijn! Nog ruim een week, tijd vliegt voorbij.
    Hier gaat het goed, ik geniet enorm van Zara, ons pupke.
    Dikke kus Janneke en Joos

  • 12 November 2008 - 15:02

    Andrea:

    Lieverd,

    Wat is de tijd voorbij gevlogen! Als ik dat al vind, zul jij er helemaal wel last van hebben.... Geniet dus nog zo veel je kan van die laatste dagen. Hier is het bar en koud; handschoenen en muts uit de kast, lachen om de NS die nog steeds niets heeft gevonden op de herfstbladeren (lees; vertraging), uitkijken naar ski/ zomervakantie en de feestdagen! Blij dat je er bijna weer bent. Dan wil ik alle verhalen live nog een keer horen!

    Liefs

  • 12 November 2008 - 16:58

    Julie:

    Ha lieve Bab!
    Bijna thuis :-)
    Joehoe wat fijn!
    Top dat je het zo gezellig hebt gehad met je moeder.
    Nog ff en je grote Afrika avontuur is voorbij. Geniet er daarom nog even goed van! Tot snel lieverd.

    Hele dikke kus.
    Julie

  • 12 November 2008 - 17:17

    Arne :

    Hallo Babette,

    Hier Arne van CreateHappyFaces. Ik heb weer eens een update doorgevoerd op onze website. Vindt je vast een leuk weetje tussen al je avonturen door!

    Het zou erg leuk zijn als je nog wat foto's of lijstje accomplishments zou willen mailen. Doe maar naar Marjolein anders gaat iedereen hier me spammen.. ;)

    Succes daar! Arne

  • 12 November 2008 - 20:20

    Marlien:

    Lieve Babette,
    Een hele prettige vakantie in Ghana.Een mooie afsluiting van je fantastische Afrika avontuur.

  • 12 November 2008 - 20:36

    Tanja Vrolijk:

    Hi Babs, na een weekje puur Afrika vanmorgen erg genoten van een kopje Nespresso en een heerlijk achtergrond muziekje.In AH boodschappen doen heeft een heel andere dimensie gekregen.Wat een luxe hier!En wat weinig hebben de mensen daar.Leuk om alles gezien te hebben en ben reuze trots op je!Kus mam

  • 13 November 2008 - 09:36

    Marjolein:

    Babetje!!!!!!
    Wauw, liep even een paar berichten achter en toen heb ik besloten ALLES maar weer opnieuw te lezen... Wat een verhalen!!!!! Echt zoooo gaaf!!! Geniet nog even van elke seconde daar want je bent zo terug.. het schone, gestructureerde, rijke, luxe Nederland wacht toch op je.
    Realiseer me net dat ik nog geld voor je heb vanuit CreateHappyFaces rekening. Kan ik dat vandaag nog overmaken dat Monique dat meeneemt in haar uitgaven?
    Zullen we beloven af te spreken als je terug bent (vòòr dat ik naar Indonesië vertrek)????
    Lijkt me super je te zien en je verhalen te horen..
    DIKKE KUS EN LIEFS!!!!!!

  • 13 November 2008 - 09:43

    Marjolein:

    Heb ook je foto's nog eens 10x bekeken......zoooo mooi.... Ben jaloers! Geniet ervan!!!!!!!!!!!

  • 14 November 2008 - 02:15

    Maike:

    HOI! Heb nu pas voor het eerst je site gevonden (via hyves...) en nu ben je dus bijna al weer terug! haha! Mooie tijd gehad lees ik, goed zo! Als we beide in Amsterdam zijn wordt het wel weer eens tijd voor een koffie lijkt me zo ;) Geniet van je tripje, x

  • 14 November 2008 - 16:56

    Stijn En Sabrina:

    Meske, zo op de valreep van je tripje nog een berichtje..... alle verhalen klinken alsof je je wel vermaakt. Mooie foto's met genoeg inspiratie voor een carnavals outfit! Al rustig aan het voorbereiden op het zwarte gat na terugkomst? Als je hulp nodig zou hebben om dat gat te vermijden dan moeten we het daar maar tijdens een hapje rauwe vis over hebben. Geniet nog even en tot straks!

  • 20 November 2008 - 14:28

    Ralph:

    Hey Babette,

    Heb net al je berichten gelezen, wat een ervaringen en wat een uitdaging! Geweldig dat je dit doet/gedaan hebt fantastisch. Leuk ook dat je tijd had om die tripjes te maken en ervan hebt kunnen genieten zeker samen met Tanja.

    Liefs,

    Ralph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Ik ga voor drie maanden naar Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in een weeshuis. Gedurende deze periode zal ik bij een gastgezin verblijven en jullie op de hoogte houden van deze spannende tijd!

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 26985

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 23 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: