Druk bezig met projecten zoeken! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Babette Vrolijk - WaarBenJij.nu Druk bezig met projecten zoeken! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Babette Vrolijk - WaarBenJij.nu

Druk bezig met projecten zoeken!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Babette

22 Oktober 2008 | Burkina Faso, Ouagadougou

Naast de uren die ik draai in het weeshuis is het nu ook echt tijd geworden om mijn focus te verleggen naar de projecten die ik hier wil ondersteunen!! Wat is dat moeilijk zeg! Er zijn hier zoveel kleine initiatieven van mensen en tja aan wie geef je dan wat en hoeveel...?
Dus hulp ingeschakeld van mijn contact persoon hier, Harmke, die ik ondertussen goed heb leren kennen. Harmke woont hier al drie jaar en zorgt voor alle projecten van de vrijwilligers en is dus beter op de hoogte van nieuwe projecten die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
Afgelopen weekend samen met Elke en Raphael, burkinabese man van Harmke, naar Ouahiguoya gegaan. Daar is een nieuw project gestart met gehandicapte kids die daar gedurende de dag vermaakt worden en eten krijgen. Nu verblijven er 30 kids die mentaal gehandicapt zijn en daarvoor wordt ook de medicatie betaald. Tot nu toe een goed project waar een gehandicapt kind hier heeft echt geen schijn van kans, wet van de sterkste geldt zeker in Afrika!
Nu is het streven om een schooltje te bouwen zodat de kids op zijn minst leren lezen en schrijven. Het liefst zouden daar ook gewone kids naar toe gaan en ik heb de indruk dat de directrice niet inziet dat er wel echt speciaal onderwijs nodig is... Maar voor de sociale intergratie is het natuurlijk wel goed! Of te wel, interessante dag en weer veel stof tot nadenken!

Gisteravond heb ik samen met Harmke een buurt centrum in Ouaga bezocht waar ze nu een kleine bibliotheek hebben, kleine kids opvangen en onderwijzen en animatie verzorgen voor straatkids. Nu willen ze een groep oudere kids, van 12-25 jr, gaan leren lezen of schrijven. Deze zijn of nooit naar school geweest of vroegtijdig gestopt. Zeer triest als je natuurlijk zelf je brieven niet kan lezen en altijd aan je vrienden moet vragen wat er staat...
Ze gaan volgende week van start met een klasje van 15 leerlingen met een speciale leraar. Ik ben van plan ze te gaan ondersteunen met materialen zoals banken, schoolborden, schriften, pennen etc!! Helemaal blij ben ik benoemd tot ambassadeur van het project! Super leuk en wat een eer!

Van het weekend meer projecten in Kaya bezoeken samen met Elke maar daarover volgende week meer!

Verder ben ik dit weekend voor het eerst gaan stappen in een hippe tent hier, Matata! Super leuke avond gehad met alle vrijwilligers en familie! OPenlucht disco met hippe DJ, wel afrikaanse muziek natuurlijk! Dit betekende vooral schudden met die billen!!Dus dat hebben we gedaan en de locals hebben zich rot gelachen om onze stroeve bewegingen....auw pijnlijk. Verder zondag naar de markt geweest en voor veel fam leden wat leuks meegenomen! indicatie van de prijzen: nagellak 0.40 cent, 2 BHs 1.10 euro, tshirt 4.10 euro. ZO kan je nog eens wat kopen!
Verder was mijn eigen afrikaanse jurk klaar maandag! Was toch even spannend wat hij er mee gedaan zou hebben maar super blij met het resultaat, zie foto!

Ook ben ik vorige week aangehouden door een agent, met geweer, was best even spannend! Ik wist namelijk dondersgoed dat ik aan de verkeerde kant van de weg aan het fietsen was maar anders kom ik niet thuis!! Hij in het frans zeggen dat ik mijn fiets achter moest laten en een boete moest betalen en ik maar net doen alsof ik hem niet begreep...ondertussen terugwaardse beweging en snel oversteken om braaf weg te fietsen...oef!

Er is een nieuw meisje bij mij komen wonen, Melissa. Heel gezellig, ik dacht een belg das mooi die spreekt dus ook nederlands maar helaas komt ze uit het franse gedeelte...wel goed voor mijn frans!

Ook heb ik mijn broertje en vriendje meegenomen naar het zwembad want dat hadden ze nog nooit gezien! Super leuke dag gehad!

Mensen veel liefs en veel dank voor alle leuke reacties! Echt heerlijk om te lezen!!!

Dikke kus uit Burkina!

  • 22 Oktober 2008 - 19:05

    Janneke En Joos:

    Leuk je weer te lezen en wat fijn dat je nu aan het kijken bent naar interessante projecten. Tijd vliegt dus geniet van alles! Mooie jurk!!!

    kus van ons

  • 22 Oktober 2008 - 19:56

    Anouk, Eddy En Anne:

    Hoi Babette,

    Ik heb zojuist alles op je site gelezen. Genoeg te doen daar zo te lezen. Zojuist heb ik nog een bedrag naar je over gemaakt, beter laat dan nooit.
    Veel plezier daar nog en d egroeten aan je moeder als ze komt (alhoewel ik ze net nog gesproken heb tijdens de opening van de winel van Sissy).

    Groetjes van ons drieën

  • 23 Oktober 2008 - 06:32

    Birke:

    wat zie je er mooie uit in je afrikaanse outfit !
    Geniet er van !
    Kus van ons 6

  • 23 Oktober 2008 - 06:45

    Renee:

    Meis, wat een mooie jurk! Ik vond het echt super dat je belde dinsdag! Was nog vergeten te zeggen dat je kaartje dinsdag ook is aangekomen. Heeft er maar één maand over gedaan... ;-) Ik vertrouw er helemaal op dat je geld geeft aan de beste projecten!! Dikke kus

  • 23 Oktober 2008 - 09:18

    Andrea:

    Lieverd,

    Wat een top jurk! En wat ben je goed bezig! Echt leuk om te lezen over alle projecten, vast moeilijk om te kiezen inderdaad. Maar ik denk dat alle projecten je hulp goed kunnen gebruiken en het geld goed zullen besteden. Succes en vooral nog even flink genieten!
    Zijn mijn smsjes wel aangekomen??

    Liefs

  • 24 Oktober 2008 - 14:37

    Reggy:

    Ha babette,

    De jurk staat je heel goed!! Nog bedankt voor je kaartje. Erg leuk.
    Geniet er nog lekker van en succes met het sponsoren/helpen van het juiste goede doel.

    x reg

  • 26 Oktober 2008 - 16:22

    Opa En OmaSpanje:

    Lieve Babette,
    We lezen en herlezen je verslagen met grote interesse, ook in Spanje. Wat een avontuur. Pas goed op jezelf. Geniet maar veel.

  • 27 Oktober 2008 - 09:36

    Maaike :

    Hey Babette,

    Wat een leuke verhalen en foto's, lees elke keer met spanning je nieuwe belevenissen. gees en ik hebben je kaart gekregen, superleuk!! Hij hangt op de koelkast. We missen je en pas goed op jezelf!

    Kus Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Ik ga voor drie maanden naar Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in een weeshuis. Gedurende deze periode zal ik bij een gastgezin verblijven en jullie op de hoogte houden van deze spannende tijd!

Actief sinds 02 Juni 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 27016

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 23 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: